Anadolu Üniversitesi, envanterine kayıtlı 1978 yılında üretilen BB-333 seri ve TC-AUY kuyruk numaralı Beechcraft 200 Super King Air uçağını tüm tanıtım ve Havacılık etkinliklerinde gururla sergiliyordu.
HATAYI KİM YAPTI?
Adeta Anadolu Üniversitesinin Havacılık Vizyonunu temsil eden ve gurur kaynağı olan bir uçaktı. Bu uçak 09 Ekim 2008 yılında Ankara Etimesgut Hava Üssünde tertip edilen Havacılık Etkinliğinde Anadolu Üniversitesini gururla temsil ettikten tam 4 ay sonra 12 Şubat 2009 tarihinde burun iniş takımının açılmaması üzerine, burun üzerine iniş yapmak zorunda kaldı. Havacılıkta bu şekilde kazaların olmaması için çok sıkı tedbirler ve denetimler gerçekleştirilirken, havacılık sektöründe çalışan personellerde yüksek ücretli maaşları ile bu riskin karşılığını almaktadır. Anadolu Üniversitesi'nde gerçekleşen bu kaza uçaktan sorumlu Uçuş Teknisyenlerinin ve Bakım Planlamadan sorumlu Uçuş Teknisyeninin bakım esnasında burun iniş takımının açılmasını sağlayan parçayı değiştirmemeleri sonucu meydana geldiği iddia ediliyor.
KADERİNE
TERK EDİLDİ
Kazadan sonra resmi evrak olan ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün denetimine tabi olan bakım dosyasında 'Kazaya sebebiyet veren zaman ömürlü parça değiştirilmiş' olarak gösterildiği iddia ediliyor. Buna rağmen bu uçak kazası Türk Hava Yolları'nın yaptığı Kaza Kırım Raporunda 'Bakım hatası sonucu kaza meydana gelmiştir' şeklinde kayıtlara geçti. Bu sebepten dolayı, Anadolu Üniversitesi binlerce lira vererek, bu uçak için yaptırmış olduğu mali mesuliyet sigortasına hasarın telafisi için müracaat edemediği öne sürülüyor. Sigortadan para alınamadığı içinde, uçağın bakımından sorumlu uçuş teknisyenleri hatalarını gizlemek ve uçağı tekrar faal edebilmek için Sivil Havacılık Yüksek Okulu yönetimine yaklaşık 500 bin liralık malzeme aldırmalarına rağmen bunu hayata geçiremedikleri iddia ediliyor. Kazanın olduğu yıllarda işbaşında bulunan okul yönetimi de gerek uçağın, gerekse uçağın faal olması için alınan parçalarının akıbetini sorgulamadıkları için, yaklaşık 500 bin TL değerindeki parçalarıyla birlikte 1,5 Milyon dolar değerindeki uçak kaderine terk edildi. BB-333 seri ve TC-AUY kuyruk numaralı Beechcraft 200 Super King Air uçakları günümüzde de üretiliyor. İnternette yaptığım araştırmada Amerika'da bu uçağın 1977 modeli ikinci el olarak 1 milyon 390 bin Dolardan müşteri bekliyor. Anadolu Üniversitesi bu uçağı alması halinde maliyeti vergisiyle birlikte 2 milyon doları bulur.
KAMU ZARARI
NE OLDU?
Rektör Naci Gündoğan kendi döneminden yıllar önce Sivil Havacılık Yüksekokulu'nda yaşanan bu olay ile ilgili soruşturma açmalıdır. Bakanlıktan bu konuyu araştıracak müfettişler istemelidir. Burada iddia edildiği gibi büyük bir kamu zararı oluşmuşsa, buna sebep olanlardan bedeli alınmalıdır. Bu konuyla ilgili Üniversite yönetimine şu soruları yöneltiliyorum;
1-Alınan parçalarla beraber 2 milyon Dolara yaklaşan değeriyle bu kamu kaynağını, devletin malını kim hangi gerekçeye ve neye dayanarak hurdaya atabiliyor?
2- Bu kaza sonrasında sigortadan niye para alınamadı?
3-Yaklaşık 500 bin TL değerindeki parçalara ne oldu?
4-Sorumlularına hangi yaptırımlar yapıldı?
5-Anadolu Üniversitesi yönetimi gerekli uçak parçaları alınmasına ve Yüksek ücretlerle istihdam ettiği ve asli görevleri uçak bakım faaliyetleri olan uçuş teknisyenleri varken bu uçağı neden faal edemedi?
6-Anadolu Üniversitesinde görevli Uçuş Teknisyenleri madem uçak bakamıyor, hangi görevlerde istihdam ediliyor?
7-Bu uçakta mı yanlış alındı?
8. Bu uçağın akıbeti de Havacılık Müzesi mi olacak?
***
EĞİTİMCİ YAZAR AVCI'DAN İKİNCİ KİTAP
Seyitgazi İlçe Milli Eğitim Müdürü Nazmi Avcı, ikinci kitabı olarak, 'Akif'in Işığında Asım Olmak'ı yayınladı. Eğitimci Yazar Nazmi Avcı kitabının tanıtım ve imza gününü 28 Mayıs Cumartesi günü saat 15:00 de Eskişehir Öğretmenevi Bahçesinde gerçekleştirilecek. Avcı, kalemi güçlü, çalışkan ve üretken bir eğitim yöneticisidir. Çeşitli kamu dergilerine makalelerde yazan Avcı, ilk kitabı 'Eğitimde Mutlak Başarı Yolları' ile genç eğitimcileri kılavuz olmuştu. Avcı ikinci kitabında Büyük Vatan Şairi Mehmet Akif'i anlatıyor. Avcı'nın büyük emeklerle hazırladığı yeni kitabının hayırlı olmasını diliyorum. Nazmi Hocam yazmaya devam edin. Bundan sonraki kitabınızda ilk öğretmenlik yıllarından itibaren yaşadığınız olayları kaleme alarak, mesleğe yeni başlayan eğitimcilere tecrübelerinizi aktarınız…
foto şaka
Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı: İsmet Bey, size tıkır tıkır işleyen, sorunsuz bir Bakanlık bırakıyorum.
Milli Eğitim Bakanı İsmet Yılmaz: Nabi Bey, yöneticiler ve öğretmenlerle hep mahkemelik olarak mı Bakanlığı bugüne kadar tıkır tıkır işlettiniz?