- Bisiklet sürmek herkes için ideal bir egzersizdir. Kalp ve damar hastalıkları ve obeziteye karşı etkili bir çözümdür.
- Ulaşımda eğlenmek
Ulaşım artık bir stres kaynağı olmaktan çıkar, nostaljik bir çocukluk oyununa dönüşür. - Sosyalleşmek
Bisiklet turları dünyanın en farklı insanlarını bir araya getirir. Her hangi bir şekilde bir araya gelemeyecek, farklı toplumsal statülerden ya da ülkenin, dünyanın farklı coğrafyalarından insanlar bisiklet ile buluşturur, kaynaştırır. - Spor yapmak
Yalnızca ulaşımda bisiklet kullanan bir kişi aynı zamanda günlük egzersizini de yapmış olur. Daha öte bir egzersiz programıyla çalışıldığında en etkin kardiyo çalışmalarının başında gelir bisiklet. - Zaman kazanmak
Kent-içi ulaşımda (3-4 km'den kısa mesafelerde) bisiklet her zaman otomobil, otobüs, tramvay ve benzeri tüm araçlardan daha hızlıdır. Bu en iyi trafiğin sıkıştığı anlarda otomobilin içinde çaresiz beklerken fark edilebilir. - Ekonomik olmak
Bisiklet mükemmel bir tasarruf aracıdır. Bisiklet için benzin gerekmez dahası kimse sizden park yeri ücreti de istemez. Arabasını satıp bisiklet alan bir kişi, artan parasını yatırıma yönlendirdiğinde, henüz daha başlangıçta yüklü bir tasarrufa sahip olabilir. - Daha formda olmak
Fransa Bisiklet Turu pek çok spor otoritesince dünyanın en zorlu yarışmalarının başında gelir. Benzer bir şekilde profesyonel bisikletçiler dünyanın en formda atletleridirler. Bisikletle her pedal daha güçlü kaslara ve bedene doğru alınacak bir yoldur. - Doğaya çıkmak, doğayla bütünleşmek
Doğa yürüyüşleri bir yana bisiklet dışında başka hiçbir araçla doğada rahatsız edici bir görüntü ve iz bırakmadan yer alınamaz. Bisiklet ile yapılacak gezi ve kamplarda arkanızda tekerlek izi dışında hiçbir şey kalmaz, ne doğa ne de başka ziyaretçiler rahatsız olmaz. - Sınırsızca gezmek
Bisiklet pek çok küçük kent için doğaya ulaşmanın en hızlı ve eğlenceli yoludur. Ayrıca bisiklet ile gezilebilecek bir çok yol, patika arabayla ulaşılamaz, yürüyerek de aşılamaz. - Çevreyi korumak
Bisikletin çevreye olumlu etkisi paha biçilmezdir. Ulaşımda araba yerine bisikleti seçen her kişi yol üzerinde en az bir otomobillik alanı boşaltır. Bu sayı bine ulaştığında kazanılan alan 1 km'yi aşar. Atmosfere salınan karbonmonoksit ve başka zehirli gazların azalmasıyla da doğrudan doğruya tüm toplum sağlığı olumlu etkilenir.
BİSİKLOPEDİ
KADRO BOYU
Pedal göbeği ile sele kelepçesi arasındaki uzunluğa kadro boyu denir. Bisiklet seçiminde en önemli özellik kadro boyudur.
Bisiklet kadro boyu için yaygın kullanılan ölçü inchtir. Şehir ve yol yarış bisikletlerinde ise 'cm' ölçüsü kullanılır. Ayrıca S, M ve L kategorileri ile de çok kullanılmaktadır.
Kadro boyunu belirlemenin en kolay yolu bisikleti denemektir. Kişiye uygun kadroda bisiklet sürücünün iki bacağı arasındayken üst boru ile apış arası arasında 5-10 cm boşluk kalır.
Kadro boyu büyük olursa iki ayak da yere bastığında kadro borusunun apış arası rahatsız eder. Büyük kadroların başka bir sorunu da gidonun uzak kalınmasıdır. Bu dönüş yeteneğini kısıtlar, boyun ve sırt yorgunluklarına, ağrılarına neden olabilir.
Küçük kadro seçildiğinde karşılaşılan sorun sele borusunun yetersiz kalmasıdır. Kadro boyu küçük olduğunda sele borusunu aşırı yükseltmeye ihtiyaç duyulur. Ancak sele borusu üzerindeki sınır buna izin vermez.
***
Haftanın Etkinlikleri
Tarih | Düzenleyen | Buluşma Yeri | Saati | Açıklama |
24 Nisan Çarşamba |
Vel-Esbid (Esk. Bisiklet Derneği) |
Kanlıkavak Doğa Kafe |
19.15 | Yeni başlayanlara uygun |
25 Nisan Perşembe |
PAB (Perş. Akşamı Bisikletlileri) |
EsPark Bağlar Kapısı |
20.00 | |
26 Nisan Cuma |
Dorlion Bisiklet Grubu |
Kanlıkavak Doğa Kafe |
20.00 | Yeni başlayanlara uygun |