1993 Eskişehir doğumlu bisiklet antrenörü ve ulaşım bisikletçisi Oğuzhan Can, 3 yaşında başlayan bisiklet yolculuğunu bugün kentin sürdürülebilir ulaşım mücadelesine taşıyor.
Her gün ortalama 20 kilometre bisiklet süren Oğuzhan Can, hem Eskişehir’in en güvenli güzergâhlarını hem de en sorunlu noktalarını anlattı.
“Önce kendimize bakalım, kültür birlikte oluşur” diyor.
“Ulaşımının büyük kısmını bisikletle sağlayan Oğuzhan Can, günde ortalama 20 km pedal çeviriyor.
– Bisikleti ulaşım aracı olarak ne sıklıkla kullanıyorsunuz?
“Hemen hemen her gün kullanıyorum. Şehir içindeki ulaşımımın büyük kısmı bisikletle gerçekleşiyor. Ortalama bir günde yaklaşık 20 kilometre sürüyorum.”
– En çok hangi amaçlarla kullanıyorsunuz?
“İşe, okula, alışverişe, sosyal etkinliklere… Kısacası şehir içindeki hemen her yolculuğumu bisikletle yapıyorum.”
– Kendinizi en güvende hissettiğiniz noktalar nereler?
“Porsuk çevresindeki ayrılmış bisiklet yolları ve merkezdeki hatlar en rahat ettiğim yerler.”
– En çok zorlandığınız noktalar?
“Şehir içi çevre yolları, hızlı kavşaklar ve bir anda kesintiye uğrayan bisiklet yolu bağlantıları.”
OĞUZHAN CAN KİMDİR?
1993 Eskişehir doğumlu.
3 yaşında bisiklete başladı.
2013’te Eskişehir Bisiklet Derneği ile tanıştı ve topluluk faaliyetlerine katıldı.
2016’dan itibaren derneğin yönetim süreçlerinde aktif görev aldı.
2025’te kurulan Eskişehir Bisikletli Ulaşım Platformu’nda dernek temsilcisi olarak yer alıyor.
2021’den bu yana çeşitli kurumlarda temel bisiklet eğitimleri ve sunumlar düzenleyen bir bisiklet antrenörü.
(Not: Gazete tasarımında bu kutu gri ya da açık sarı arka planla, portre fotoğrafı ile birlikte yerleştirilmeye uygundur.)
EN BÜYÜK ENGELLER
Bisikleti park ederken çalınma endişesi
Sürücülerin yakın geçişleri
Araç hızının yüksek olduğu kavşaklar
Kesintili bisiklet yolu yapısı
MOTİVASYON
Trafikte beklememek
Park sorunu yaşamamak
Ekonomik ve sağlıklı ulaşım
Gündelik hayatla egzersizi birleştirme
– Eskişehir’de ulaşım bisikletçileri için en önemli ihtiyaç sizce nedir?
“Kesintisiz, güvenli ve iyi aydınlatılmış bir bisiklet yolu ağı.
Bir de bisiklet park yerlerinin güvenlik açısından güçlendirilmesi.”
– Son olarak; kentteki bisiklet kültürü üzerine bir mesajınız?
“Bence önce biz bisikletliler kurallara uymalıyız. Saygı kültürü yukarıdan inmiyor; birlikte oluşuyor.”

