19 Mart cumartesi günü yapılacak Şoförler ve Otomobilciler Odası seçimleri öncesi başkan adaylarından Süleyman Çöken'in geçtiğimiz hafta Eskişehir'deki yerel gazetelerde çıkan ilanını okudum
İlanın başlığı şöyle idi:
'ESNAF KEFALET KOOPERATİFİ'Nİ ŞÖFÖR ESNAFINA SİLAH OLARAK MI KULLANIYOR?'
Gazetelerde çıkan ilanın üzerinden 8 gün geçti.
Şoförler Odası Başkanı Suat Er'in ilanda yer alan iddialara cevap vermesini bekledim. Bu iddiaların ne kadar doğru olup olmadığını bilemem. İddiaların muhatabı mevcut başkan Suat Er cevap vermeliydi.
Diyeceksiniz ki başkan adayı 'Süleyman Çöken'i muhatap almadı'.
Süleyman Çöken'i muhatap almasa da gazetelerde çıkan ilanı okuyanların kafasında oluşan soru işaretleri varsa gidermek için kamuoyuna 'bu iddialar asılsızdır' diye kısa bir açıklama ile bilgilendirilmeliydi.
İlanda, 'Suat Er, aylar öncesi aday olmayacağını açıkladı. Neden aday olmadı? Kendi isteği ile mi yoksa bir yerlerden 'aday olma' talimatımı aldı? Bunu kamuoyuna açıklamalı. 'Aday olmayacağım. Sağlık sorunlarım var' diyor ise o zaman Esnaf Kredi Kooperatifi Başkanlığını da bıraksın. 'Gölge başkanlık' yapacağına aday olup seçime girseydi benimle yarışsaydı. Yoksa uzun yıllar yol arkadaşlığı yaptığı yardımcısını yetersiz mi görüyor da 'arkasında ben varım. Destekliyorum. Ha ben ha Kadir Ağar fark etmez mi?' diyorsun. Öyle düşünüyorsan o zaman tekrar ediyorum kendin aday olsaydın? Uzaktan kumanda mı olacaksın? Aldığım duyumlara göre oda üyelerinden Kadir Ağar'a oy atma sözü alarak kooperatiften kredi çıkartmak, ödemelerde kolaylık göstermek gibi vaatlerde bulunuyormuş' ifadeleri de yer alıyor.
Bunlar yenilip yutulacak iddialar değil.
19 Mart'ta yapılacak genel kurulda bu iddiaların cevabını yapacağı konuşma da verecektir diye düşünüyorum.
Bence genel kurulu beklemeden cevap vermesi daha doğru olur.
Neden mi?
Süleyman Çöken, gazetelerde yayınlanan ilandaki iddialarını ziyaret ettiği üyelere de anlatıyormuş.
Genel kurul öncesi yapılacak açıklama, ilanın yayınlanmasından sonra var ise kafalardaki oluşan soru işaretlerini de gidermiş olur.
* * *
Birde Suat Er, cumartesi günü yapılacak olan genel kurulda aday değil.
Başkan adaylarından Kadir Ağar'ı destekliyormuş.
Olabilir.
Başkan vekili.
Kazanması gönlünden geçiyordur.
Bence tarafsız kalması daha doğru olurdu.
Seçim bu.
Sandık açılmadan sonucun belli olmayacağını en iyi bilenlerden birisi de kendisi.
Kadir Ağar seçimi kaybeder diğer iki adaydan birisi kazanırsa, onlar 'hem Suat Er'i hem de desteklediği aday Kadir Ağar'ı yendik' demeyecekler mi?
Yıllardır Şoförler Odası Başkanlığını yaptı.
Tarafsız kalmış olsaydı her zaman 'Şoförler Odası'nın efsane başkanı' olarak anılırdı.
Diğer iki başkan adayını da karşısına almış olmazdı.

TOPLU ULAŞIMA ZAM YOLDA
Mazota üst üste gelen zamlar nedeniyle 2022 yılının başında toplu ulaşıma yapılan zamları eritti. Artan maliyetler sebebiyle minibüs, servis, taksi ve yolcu, belediyeler taşıma ücretlerine zam talep ediyorlar. Mevcut tarife ile yolcu taşımanın imkansız hale geldiğini yüzde 40 ile yüzde 50 zam istiyorlar.
Eskişehir'de dolmuş ve minibüs ücretleri 1 Ocak 2022'den geçerli olmak üzere tam Eskart 3 liradan 3 lira 50 kuruşa, indirimli Eskart ise 1 lira 80 kuruştan 2 liraya yükselmişti. Öğrencilerin toplu taşımada sıkıntı yaşamaması adına indirimli karta uygulanan fiyat artışı daha düşük tutulmuştu.
CHP'Lİ 11 BELEDİYE BAŞKANINDAN ORTAK AÇIKLAMA
Aralarında Eskişehir Büyükşehir Belediye Başkanı Prof. Dr. Yılmaz Büyükerşen'in de olduğu CHP'li 11 büyükşehir belediye başkanının yaptığı ortak açıklamada, ''Artan maliyetler nedeniyle toplu taşıma ücretlerinde ciddi artış olacak' denildi.
Koronavirüs salgınının getirdiği ekonomik darboğaz, dövizin yükselmesi gibi olumsuz etkenlere Rusya-Ukrayna savaşı da eklenince benzin, motorin (dizel), LPG (otogaz) fiyatlarına zam kaçınılmaz oldu. Zammın ÖTV'den karşılanmasını sağlayan Eşel Mobil Sistemi'nin de (EMS) devre dışı kalmasıyla gelen zamlar, doğrudan tüketiciye yansıyor.
CHP'li 11 büyükşehir belediye başkanının yaptığı açıklama şöyle:
'Türkiye ekonomisinin içinden geçtiği zor süreçte, ekonomik öngörülebilirlik yerini ne yazık ki günlük fiyat artışları ve istikrarsız süreçlere bırakmıştır. Yeni koşullar vatandaşlarımızı olduğu gibi yerel yönetimlerimizi de ciddi zorluklarla karşı karşıya bırakmaktadır.Bir süre öncesine kadar dövizdeki hızlı yükseliş nedeniyle akaryakıt fiyatlarında hızlı yükselmeler olmuştur. Bu yükselişler devam etmekte olup, tarihte ilk kez ülkemizde art arda 7 gün boyunca akaryakıt fiyatları zamlanmıştır.
Öyle ki, sadece yılbaşından bu yana geçen 70 günde akaryakıt ücretleri yüzde 94 'ten daha fazla artış göstermiştir. Benzer artış, enerji fiyatları için de geçerlidir. Bu sıra dışı artışlar bir süre önce toplu taşımada gerçekleşen fiyat artışlarını artık kadük hale getirmiş hatta durumu öncekinden bile zorlaştırmıştır.
Büyükşehirlerimizde sağlıklı ve sürdürülebilir toplu taşıma hizmeti belediyelerimizin en önemli vazifelerindendir. Toplu taşımada kullanılan akaryakıt ve elektrik gibi artan personel maliyetleri, yurt dışı yedek parça kaynaklı bakım onarım maliyetleri de artık belediyeler tarafından kaldırılamayacak
kadar zamlanmıştır. Ne yazık ki daha önce defalarca talep ettiğimiz, toplu taşımada kullanılan akaryakıttan en azından ÖTV alınmasın önerimiz de merkezi idare tarafından duymazdan gelinmiştir.
Tüm bu süreçleri ele aldığımızda toplu taşıma ücretlerinde yakın zamanda çok ciddi artışlar olması kaçınılmaz hale gelmiştir. Üzülerek ifade ederiz ki, elimizde olmayan nedenlerle bu artışları vatandaşlarımıza yansıtmak durumunda kalacağız. Ayrıca, yasa gereği ve Meclis kararları çerçevesinde toplu taşımayı ücretsiz kullanan çok sayıda vatandaşımız vardır. Vatandaşlarımızın sağlıklı hizmet alması adına, 2016 yılında yayınlanan yönetmelikle, belediyelerin şehir içi toplu taşıma yetkisi verdiği özel şahıslara ait araçlara ödenen 1.000 TL'lik destek ise aradan geçen yıllara
rağmen artırılmamıştır.
Bu durum, kimi zaman taşımacılarla, toplu ulaşımı ücretsiz kullanan vatandaşlarımızı karşı karşıya getirmektedir. Hükümetin, bu destek uygulamasında da fiyat artışına giderek, toplu taşımada yaşanan tatsızlıkların önüne geçmesi çok kolaydır.
11 Büyükşehir Belediye Başkanı olarak açıklamamızı kamuoyunun bilgisine saygıyla sunarız.'
* * *
Dün 75. Yıl Mahallesine gitmek için minibüse bindim. Şoförün yanındaki koltuğa oturdum. 'Mazota gelen son zamlardan sonra 4 lira 50 kuruş yolcu ücreti sizi kurtarıyor mu?' diye sordum.
'Okullar açıldığında bir arabanın deposunu 450 liraya doldururken şimdi ise bin 400 liraya bin 500 liraya dolduruyoruz. Mazota zam geldikçe biz para kazanmıyoruz, mazota çalışıyoruz ve zam yapmak zorundayız' dedi.
'Peki, ücret ne olursa sizi kurtarır?' diye de sordum.
'En az 6 lira olmalı. Aşağısı kesinlikle kurtarmaz' dedi.
Elektrik, doğalgaza yapılan zamlar. Döviz kurunun ve akaryakıtın artmasıyla iğneden ipliğe gelen zamlar 2022 yılının başında maaşlara yapılan zamları aldı götürdü.
Taksi, minibüs, belediye otobüs, tramvay ücretlerine zam da artık kaçınılmaz oldu.
İktidar hiç olmazsa haziran ayına kadar akaryakıtta ÖTV ve KDV indirimi yaparsa toplu taşıma yapan minibüs, taksi, belediye otobüs ücretleri sabit kalabilir. Hem de dar gelirli vatandaşların cebinden ulaşım için daha fazla para çıkmamış olur.
ODUNPAZARI'NDAN 'SAĞLIK ÇALIŞANLARINA SAYGI' PARKI
Pandemi döneminde en çok yorulanlar sağlık çalışanları idi. Gecelerini gündüzlerine katarak çoğu günler uyumadan insanlara hizmet ettiler. Hem de hayatları pahasına da olsa.
COVID-19 salgınında hayatını kaybeden sağlık çalışanın sayısı 2021 yılı sonu itibariyle 450 idi.
Büyük fedakarlık ve özeriyle çalıştılar. Hastalık bitmedi. Bu nedenle aynı özveriyle çalışmaya devam ediyorlar.
Koronavirüs Pandemi döneminde hayatını kaybeden sağlık çalışanlarının isimlerini yaşatmak adına Tepebaşı Belediyesi 'Varlığımız Sağlığımız Anıtı' yaptırmıştı. Baca formunda tasarlanan anıt eserde, üzerlerinde pandemi sürecinde yaşamını yitiren sağlık emekçilerinin adlarının da yazılı olduğu 450 seramik yer aldı.
Hoşnudiye Mahallesi İsmet İnönü-1 Caddesi'nde yer alan 'Varlığınız Sağlığımız' anıtının açılışı da geçtiğimiz günlerde gerçekleştirilmişti.
* * *
Tepebaşı Belediyesi'nden sonra Odunpazarı Belediyesi de Vadişehir Mahallesinde 'Sağlık Çalışanlarına Saygı Parkı' yaptı. Eskişehir Bilecik Tabip Odası (EBTO), Sağlık ve Sosyal Hizmet Emekçileri Sendikası (SES) Eskişehir Şubesi ile
Odunpazarı Kent Konseyi'nin talebi üzerine Odunpazarı Belediye Başkanı Kazım Kurt'un talimatı ile yapılan Sağlık Çalışanlarına Saygı Parkında, bir de anıt bulunuyor.
Bu parkın ve anıtın açılışı geçtiğimiz cumartesi günü yapıldı.
Tepebaşı ve Odunpazarı belediye başkanları yaptıkları anıtlarla verdikleri değeri ve saygılarını gösterdiler, hayatını kaybeden sağlık çalışanlarının isimlerini ölümsüzleştiler.
14 KİŞİ NEDEN İSTİFA ETTİ?
İYİ Parti Günyüzü İlçe Başkanı Ali Oruç ve beraberindeki 14 kişi partiden istifa etmiş.
Yaklaşık bir yıldır yürüttüğü İYİ Parti İlçe Başkanlığı görevini bırakan Oruç, yaptığı açıklamada şunları söylemiş:
'Partinin son zamanlarda, halkın, milletin ve ülkemin genel menfaatlerinden uzak, dünya gündeminde Türk ve İslam alemine kurulan tuzaklardan ilgisiz bir politika izlemesi sebebi ile bir süredir yaptığım İyi Parti İlçe Başkanlığından ve parti üyeliğinden istifa ettim. 2023
yolunda güçlü ve büyük Türkiye için çalışmaya devam'.
* * *
Bu istifa durup dururken gerçekleşmemiştir.
Günyüzü İlçe Başkanı Ali Oruç, yaşadığı rahatsızlığı daha önce mutlaka il başkanıyla paylaşmıştır.
Demek ki ikna edilememiş olacak ki istifa etmişler.
Açıklamasından siyasete devam edeceği yorumu çıkardım.
Herhalde önümüzdeki günlerde yoluna başka bir siyasi parti çatısı alında devam edecek.
Bunun da AK Parti olacağı iddia edildi.