İstasyon Köprüsü'nün yıkılması

nedeniyle tramvay seferlerinin iptal edilmemesi için 'alternatif bir yol

yapılması' konusunda; Büyükşehir Belediyesi uzun süre ısrarcı

oldu…

Köprünün yıkılabilmesi için 'olmazsa

olmaz şartının' bu olduğunu ortaya koydu…

Sonunda DDY ile Büyükşehir

Belediyesi ortak bir noktada buluşup, tramvay için alternatif bir yol

yapılması sağlandı…

Ancak yapılan alternatif hat, 'tek hat' olarak döşendi…

Tramvay seferlerinin köprü yıkımı

nedeniyle iptal edilmesi durumunda yaşanabilecek sıkıntıyı tahmin etmek bile istemiyoruz…

Ne var ki,

Yaşanabilecek o sıkıntı kadar büyük olmasa da;

Alternatif hattın, 'tek hat' olması yine de vatandaşı sıkıntıya sokuyor…

Zira,

Tramvayların bu noktadan geçişleri, tramvay seferlerini ciddi oranda yavaşlatıyor…

Bunun en önemli nedeni;

Geçici hat olmasının yanı sıra, tek hat olması…

Tramvayların birbirlerini beklemeleri gerekiyor…

Bu da zaman kaybına neden oluyor…

***

Peki bu sıkıntı neden öngörülemedi ya da neden düşünülemedi?

Öncelikle bilinmesi gerekiyor ki;

İstasyon Köprüsü'nün DDY yıktığı için;

Hem köprünün yıkım masrafları, hem de alternatif tramvay hattının yapım masraflarını DDY karşılıyor…

Kamudaki,

'Yıkan yapar' ilkesi gereği olarak…

O nedenle;

İstasyon Köprüsü'nün yıkılmasının

yarattığı diğer olumsuzlar yanında

bu olumsuzluğun da sorumlusu DDY'dir…

Eğer DDY paraya kıyıp,

Tek hat yerine iki hatlı bir tramvay hattı yapmış olsaydı; bugün yaşanılan bu sıkıntı yaşanmayacaktı…

***

Büyükşehir Belediyesi,

İki hat yapılması için neden ısrarcı

olmadı?

Açıkçası bunu tam olarak biliyor

değilim…

Muhtemelen

Görüşmeleri ve köprünün yıkılıp, projenin tamamlanmasını uzatacağı için,

Ve bu nedenle AKP kanadının yine Büyükşehir Belediyesi'ni 'projeyi engellediği' şeklindeki haksız eleştirilerine maruz bırakacağı için böyle bir ısrar yapılmadı…

***

Yanlış hatırlamıyorsam köprünün yıkımına 19 Eylül'de başlandı ve yeni güzergahın 3 ay sonunda tamamlanacağı söylendi…

Ekim ayını bitirdik…

Yani?

Yani verilen sürenin hemen hemen yarısı geçti…

Bütün temennimiz ve dualarımız, İstasyon Köprüsü yerine yapılacak olan kalıcı güzergahın verilen süre içinde tamamlanması için…

Zira artık,

Dua etmekten başka yapacak bir şey yok…

.................................................................................

GÜNDEMİ ISKALAYANLAR…

Haber atlamak da,

Haber atlatmak da,

Gazeteciliğin şanındandır…

Bu işi daha çekilebilir, daha dayanılabilir hale getiren;

Kimi zaman son derece sinir bozucu olsa da;

Genelde hoş bir şeydir…

Haber atlamak da, atlatmak da…

Ama gündem atlamak ya da gündemi ıskalamak; ancak ve ancak, bilerek ve isteyerek ortaya çıkan bir durumdur gazetecilikte…

Genelde de;

Gazeteciliği 'haber vermek' olarak değil de;

'Oldurmak'

'Şekil vermek'

'Dizayn etmek' olarak algılayanların başına gelir…

***

Örneğin;

Koskoca Cumhuriyet Halk Partisi'nin,

Koskoca Genel Başkanı şehre gelir;

Üstelik gelmekle kalmaz;

Önemli bir açılış yapar, arkasından tüm ülke gündeminde yer alan

şeyler söyler;

Gazetelerin büyük çoğunluğu birinci sayfalarında manşet yaparlar,

Bazı gazeteler de, bu haberi alır; üçüncü sayfalarında küçük bir yerde geçiştirirler…

Buradaki amaç;

'Biliyorduk ama önemsemedik' hissini yaratmaktır…

Bir bakanın şehre gelmesini, açılışlar yapmasını, açıklamalarını görmezden gelmek; nasıl beyhude bir çırpınış ise;

Muhalefet partisinin genel başkanının gelmesini ve yaptığı açıklamaları görmezden gelmek de o denli beyhude bir çırpınıştır…

***

Ama eminim bu kısım gazeteler;

Her ne kadar görmezden gelseler de;

Önümüzdeki günlerde Kılıçdaroğlu'nun Yılmaz Büyükerşen'in adaylığı konusunda söylediklerine köşelerinde değineceklerdir…