Aylin Hanım, bize bisikletle yaşadığınız ulaşım deneyimini anlatır mısınız? Nereleri kullanıyorsunuz?

Batıkent'ten Yunusemre Kampüsü'ne işe gidip geliyorum. Ama şunu açıkça söyleyeyim: Batıkent-Yunusemre Kampüsü arasında hiçbir yerde kendimi güvende hissetmiyorum. Belki tek istisna Gündüz Ökçün Bulvarı'ndaki kaldırımla ortak kullanılan bisiklet yolu olabilir, ama orada da sürekli yayalarla karşılaşıyoruz, kaldırım dar olduğu için yola inmek zorunda kalıyoruz. Yolda ise sağ şeritte araçlar park halinde olduğundan yolun ortasından pedallamak zorunda kalıyoruz.

Peki sizi en çok tedirgin eden noktalar nereleri?

Özellikle Birsen Pide'nin arkasındaki yoldan Vega AVM'ye giden dar yol çok tehlikeli. BAKSAN içindeki atölyelerin yolları da öyle. Bu yollar bir kadının tek başına bisikletle geçebileceği yerler kesinlikle değil. Bir de orada 4 yol ağzı var, çevre yoluna çıkan... Orada her an bir kaza olabilir.

Tepebaşı-Batıkent arasındaki dönüş yolculuğunuz nasıl geçiyor?

O yol da iç açıcı değil. Vega AVM'den çıkınca döner kavşaktan geçip köprü altından gidiyoruz ve bu yolun her tarafı tehlike dolu. VEGA'daki tramvay köprüsü bile güvenli değil çünkü motorlu araçlar geçebiliyor. Taksi, motosiklet... Ani çıkışlar oluyor.

Trafikte size nasıl davranılıyor?

Maalesef çok saygılı bir ortam yok. Araçlar çok yakından geçiyor, hızları yüksek. Bir de yolumda giderken korna çalıyorlar gereksiz yere.

Bisiklet sürmenin stres azaltıcı etkisini hissedebiliyor musunuz?

Normalde bisikletle işe gitmek stresi azaltır ama bu yol öyle bir etki yapmıyor. Tam tersine eziyete dönüşüyor. Her gün okuluma bisikletle gidebilecek motivasyonum olduğu halde, başka bir yol olmadığı için , haftada ancak birkaç gün bu stresi çekmeye razı oluyorum. Sabah ve akşam üstü daha da zor oluyor.

Peki çözüm önerileriniz neler?

Kesintisiz ve güvenli bir bisiklet yolu ağı şart. Batıkent'in şehirle bağlantısı için çalışma yapılmalı. Örneğin Ümit Hastanesi yanında iptal edilen ışıklardaki yaya geçiş köprüsüne bisikletliler için pratik bir rampa eklenebilir. Bir an önce bir çözüm bulunmalı yoksa yakında ben de ulaşım için bisikleti kullanamayacağım."

Trafik güvensiz

Tehlikeli kavşaklar

Sürücü ve yayalar saygısız

Yetersiz bisiklet yolu altyapısı

BATIKENT'E BASİT AMA İVEDİ ÇÖZÜMLER

Aylin hanımın sözlerine kulak verilirse, çok basit ama ivedi bazı çözümlerle Batıkent'te bisikletli ulaşım keyifli hale getirilebilir.

Sorun, büyük ölçekli, tek seferlik projelerden ziyade, güzergah üzerindeki kritik noktalardaki kesintiler ve tehlikeli noktalardan kaynaklanıyor.

  1. Vega AVM önünden Uluönder’e geçen tramvay köprüsü bisikletlerin güvenli ve yayalarla birlikte kullanılabileceği şekilde düzenlenebilir.
  2. Erzurum Kongresi Caddesi ve Ulusal Egemenlik Bulvarı çevre yolu üst geçidi bölümlerinde araç hızları 30 kilometre ile sınırlandırılarak paylaşımlı bisiklet yolu ile desteklenebilir.
  3. Ümit Hastanesi yanındaki yaya geçidi köprüsüne eklenecek pratik bir rampa, bisikletliler için güvenli ve kesintisiz bir üst geçiş sağlayarak basit ve etkili bir çözüm sunacaktır.

Bu düzenlemeler, kapsamlı altyapı yatırımlarından daha hızlı ve düşük maliyetle hayata geçirilebilecek niteliktedir. Bisikleti ulaşım aracı olarak seçen vatandaşlarımızın motivasyonunu artırmak, trafikten kaynaklanan stresi azaltmak ve onları güvende hissettirmek için bu basit adımların bir an önce atılması büyük önem taşıyor. Ulaşımda sürdürülebilir ve sağlıklı bir seçeneği teşvik etmek, bu acil ihtiyacın giderilmesiyle mümkün olacaktır.

HAFTANIN ETKİNLİKLERİ

Tarih

Düzenleyen

Buluşma Yeri

Saati

Açıklama

29 Ekim

Çarşamba

Odunpazarı Kent Konseyi

Odunpazarı meydanı

17.00

Yeni başlayanlara uygun

29 Ekim

Çarşamba

Vel-Esbid

(Esk. Bisiklet Derneği)

Velespit Park Sümer Park

19.30

Yeni başlayanlara uygun

30 Ekim

Perşembe

PAB

(Perş. Akşamı Bisikletlileri)

EsPark AVM

Bağlar Kapısı

20.00

Yeni başlayanlara uygun

31 Ekim Cuma

Critical Mass

Ulus Anıtı

19.00

Yeni başlayanlara uygun

*Turlar hakkında ayrıntılı bilgi ve hafta sonu turları için düzenleyen grupların facebook sayfalarına bakılabilir.