Çağdaş Gazeteciler Derneği (ÇGD) Eskişehir Şubesi tarafından geleneksel hale getirilen ‘Çağdaş Sohbetler’ isimli buluşmaların dördüncüsü gerçekleştirildi.

Dördüncü buluşmanın konuğu olarak Sosyal Demokrasi Derneği Eskişehir Şube Başkanı Ali Şen Aksoy tercih edildi. Aksoy aynı zamanda, CHP Aile ve Sosyal Hizmetlerden Sorumlu Gölge Bakan Yardımcı olarak görev yapıyor.

Sohbet boyunca Aksoy ile pek çok konuda görüş alışverişinde bulunduk; siyaset, sivil toplum, sosyal yaşam, kültür sanat, vesaire…

Yeri geldikçe söz konusu sohbetin bazı bölümlerini paylaşacağım. Bugün, sohbet sırasında dikkatimi çeken güncel bir detayı aktarmak istiyorum.

Eskişehir sanayisinde belli başlı sorunlar olduğunu hepimiz biliyoruz.

Sanayimiz, istenen hızda büyüyemiyor.

Limana bağlantımız yok; şov amaçlı gösteriler dışında liman bağlantı çalışmalarına dair herhangi bir hareket yok.

Hava kargo taşımacılığı artık konuşulmuyor bile.

Sivrihisar OSB ile Beylikova Besi OSB âtıl durumda.

İhtisas OSB beklentisi karşılanmıyor.

Çevre yolumuz dahi yok! Kara yolu yapmakla övünen iktidar, 23 yıldır Eskişehir’e bir çevre yolunu dahi çok gördü.

Teşvik konusunda da sıkıntılarımız büyük. 1. Teşvik Bölgesi’nde olmamız nedeniyle İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa gibi illerle yarışmamız isteniyor. Bu konuda genel kanaat Eskişehir’in 3. Teşvik Bölgesi’nde konumlanması yönünde. 3. Teşvik Bölgesi demek, Eskişehir sanayisinin daha çok maddi kaynak alması anlamını taşıyor. Ancak bu konuda da adım göremiyoruz.

Tam da bu noktada, Ali Şen Aksoy’dan öğrendiğim bir gelişmeyi kamuoyu ile paylaşmak istiyorum.

Aksoy, katıldığı bazı toplantılardan edindiği izlenime göre, iktidarın uzun yıllara dayanan kara yolu hamlesinin yavaş yavaş sona erdiğini, demiryolu hamlesine başlayacağını, bu anlamda merkezin ise Bilecik olacağını ifade etti. Bu çarpıcı iddiasını ise Bilecik’in OSB sayısının on bire yükseltileceğini, Marmara bölgesindeki sanayinin bir bölümünün Bilecik’e taşınacağını ve Bilecik’in lojistik üssü olmasının hedeflendiğini söyleyerek destekledi. Bahse konu hamlede ‘deprem’ gerçeğinin etkili olduğunu da ayrıca ifade etti.

Bunu duyunca birkaç sanayici ile görüşme yaptım. Öğrendim ki Bilecik’te yapımı süren Lojistik Merkezi’nin inşası hızlandırılmış. Limana demiryolu bağlantısı ve ana ticaret koridorlarına entegre olması için ise resmi bütün prosedürler tamamlanarak çalışmalara başlanmış. Ayrıca Osmaneli-Bursa-Bandırma Yüksek Hızlı Tren Projesi hayata geçirilmiş ve 2026 yılı içerisinde bitirilmesi planlanıyormuş. Bunların öncesinde, Kuzey Marmara Otoyolu projesi ile Güney Otoyolu projesinin tamamlandığı ve Bilecik’te kurulan sekizinci OSB’nin ihtisas OSB olduğu düşünüldüğünde, Ali Şen Aksoy’un iddiası fazlasıyla güçleniyor.

Peki, bu gelişmeler yaşanırken Eskişehir sanayisi, sanayicisi, sanayi yöneticileri, iktidar partisinin Eskişehir temsilcileri ne yapıyorlar?

Eskişehir Konseyi filan işte…