Uzunca süredir Eskişehir’de yerel yönetimleri eleştirmek için

Ulaşılan en kolay yol,

Hep trafik olmuştur…

Hele ki,

Tramvay hatlarının devreye girmesiyle durum iyice anlaşılmaz bir hal almış,

Hatta 2004 yerel seçimlerinden önce adaylardan bazıları,

‘Seçilirsem tramvay hatlarının üzerini betonla kapatacağım’ diye vaatte bulunmuştu…

Haliyle kazanamadı…

Eskişehir’in nüfusu ilçeleriyle birlikte 2000 yılında 706 bin civarındaydı…

Bugün 1 milyona ramak kaldı…

Üstelik

Örneğin 1960 yılında toplam nüfusun yüzde 48’i şehir merkezinde yaşarken, yüzde 52’si kırsalda yaşıyordu…

Bugün bu oran şehir merkezi yüzde 90, kırsal yüzde 10…

Atatürk Caddesi o zaman da şimdiki genişlikteydi…

Yunusemre caddesi de…

O caddeler planlanırken bugünler öngörülebilmeliydi ama öngörülemedi…

***

Eskişehir Büyükşehir Belediyesi

Özellikle hafta sonları gerçekten sıkışan trafiği bir nebze olsun rahatlatabilmek için,

Küçük dokunuşlar yapıyor…

Küçük diyorum ama yaratacağı sonuçlar açısından büyük dokunuşlar haline de gelebilir…

Biliyorsunuz eski Bağlar Geçidinin olduğu kavşaktan Haller Gençlik Merkezi önüne dönen ve doğruca Ulus Anıtına çıkan tek şeritli bir yol var…

O yolun yapılışı da çok eski değil…

Şimdi aynı tür bir yol,

Espark ile Haller Camiinin arasındaki Cidde Sokakta açıldı…

Espark ve civarında seyreden araçlar eski Bağlar Geçidine kadar gitmeden Ulus Meydanına çıkabilecekler…

Bu da hem Yılmaz Büyükerşen Bulvarında hem de Cengiz Topel Caddesinde ciddi bir rahatlama sağlayacaktır…

Odunpazarı’nda SGK İl Müdürlüğü Alaaddin Cami ve parkı ile Cumhuriyet Müzesi arasındaki üçgende yapılan yol düzenlemeleri o bölgedeki trafiği nasıl rahatlattıysa yeni düzenlemede de öyle olacaktır…

***

Trafiğin yarısı yolları darlığından ve yetersizliğinden kaynaklanıyorsa, yarısı da sürücüler yüzünden kaynaklanıyor…

Atatürk Caddesinde sola dönüşleri engellemenin tek çaresi caddeyi dubalarla ikiye ayırmaktı…

Artık sola dönüşler mümkün değil…

Göze hoş geliyor mu, asla gelmiyor…

Ancak kısa vadede başka çare de yok gibi görünüyor…

Keşke Atatürk Caddesi, Yunusemre Caddesi gidiş geliş dört şerit yapılabilse ya da en başından öyle planlansaymış…

Ama artık çok zor…